Egy darabka én

Utolsó emlékem Rólad, hogy ölellek magamhoz. Szorosan, amilyen szorosan ölelni már nem szoktak. Nem szólsz, s én nem szólok. Nem is látlak, csak érezlek, tudom, hogy vagy, hogy belőlem vagy és én belőled vagyok. Nem tudom, hol érek véget én, és hol kezdődsz Te, egy gombolyagként létezünk.

Aztán valamiért Te feladod. Itt hagysz egyedül, magamra, s én még mindig ölellek. Sötétség vesz körül, légüres tér, se hang, se fény, se illat nem bonyolítja még az életet. Csak vagyok, s egyedül vagyok. Nem félek, de elakadtam. Ha felfognám, mi történik, ha érteném, és szólni tudnék, talán üvöltenék, de hang még nem jön ki torkomon.

Elteltek az évek, mégsem múlt el semmi. Olyasmi lehet ez, mint a fantomfájdalom. Már rég nincs lábad, már rég nem tudsz járni, csak tologatod magad, mégis fáj. A hiánya fáj.

Aztán az ember hamar összekeveri a dolgokat. Könnyen behelyettesíti ezt az űrt valami vagy valaki mással, csak hogy nevet adjon végre a megfoghatatlannak, s ha nincs résen, percekre még el is hiszi, hogy ez a más(ik) volt az, amire várt. A feltöltődés azonban pillanatnyi, amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan is távozik. A köd eloszlik, a hiány marad.

Ha nem hinnék abban, hogy a születés és a halál is egy kapu, s nem a vég, akkor ezen a ponton végleg elakadnék. (Tulajdonképpen a halált is hívhatnánk ugyanúgy születésnek, gondolhatnánk rá éppúgy, mint az elején, akkor teljesen más értelmet kaphatna az egész élet.)

Könnyebb? Épp csak egy hajszálnyit.

Itt hozzászólhatsz:

