Tiramisu

Korán reggel vérszemet kaptam a mascarponéra a hűtőben, s úgy gondoltam, elérkezett az idő, hogy összedobjam életem első tiramisuját. Sokféle verzió létezik belőle, én most egy olasz receptekkel teli könyvre hagyatkoztam, bíztam benne, hogy ők tudják a tutit, nincs tévedés. Íme a recept:

Hozzávalók (4 főre): 50 dkg mascarpone sajt, 40 dkg babapiskóta, 12-15 dkg cukor, 6 tojás, 4-5 dl kávé, cukrozatlan kakaópor, só

tiramisu

A babapiskótákkal itassuk fel a kávét rendesen, ne maradjanak szárazak. A tojássárgákat a cukor felével keverjük habosra, a tojásfehérjéket a cukor másik felével és egy csapatnyi sóval szintén. Az előző kört keverjük össze a mascarponéval, majd a fehérjehabbal. A rétegezés a következő: kávéba áztatott piskóta, krém, keserű kakaó, majd újra.

tiramisu

tiramisu

tiramisu

tiramisu

Mint említettem, ez volt életem első saját kezű tiramisuja, ahhoz képest szuper lett. =) Másrészt látom, mit tudok javítani rajta legközelebb. Fontos, hogy az összes réteg piskóta jól átitatott legyen, és nekem az arányok nem passzolnak teljesen, kissé too much lett a krém a piskótához képest, vagy csak kicsi a tál…

Buon appetito!

Itt hozzászólhatsz:

