Csirkemájpástétom

Lassan már tradíciót teremtünk a húslevesfőzéssel itthon, pedig mindig azt mondogattam magamban a gyerekszobám mellől, hogy “márpedig én nem fogok minden vasárnap húslevest kavargatni a tűzhelyen”. Eddig még hű maradtam önmagamhoz és ezen igyekszem is, a tradíció nem ebben gyökeredzik. Mint hogy gyógyszert nemigen szedünk, betegség esetén orvosság mégis kellene, így maradt a húsleves. Hol Balázs főz nekem, hol én neki. Most az utóbbi volt esedékes, a kívánság pedig igazából a “bájgombócleves” volt. S mivel sok volt itthon a “báj”, hát készült még “bájpástétom” is, mert a gyógyszernél csak a konzerveket kerülöm jobban.

Konyhai sürgés-forgással töltöttem a fél napot. Készült sült alma, mert már telítődtünk cukorral és karácsonyi sütikkel, de az addikció mégis követelt valami édeset, készült természetesen lencse is, na nem babona miatt, hanem mert szeretjük, kipróbáltam az első mozsaramat, s a “bájgombócok” mellé készült pâté is.

csirkemájpástétom

Hozzávalók: valamennyi csirkemáj (10 deka 2 embernek 2 alkalomra elég), só, bors, vöröshagyma, lilahagyma, majoranna, olaj, vaj.

A titka, hogy addig süssük a vöröshagymával a májat, amíg kívül már keményebb, de belül még rózsaszín, majd botmixerrel pürésítsük. A tetejére olvasztott vajat öntöttem, és megszórtam lilahagymával, majd hagytam kihűlni, megdermedni. Ma reggel még kívánta az édes vöröshagymát.

csirkemájpástétom

Nagyon intenzív íze van, töményebb, mint konzervtársaik. 3-4 napig eláll a hűtőben.

csirkemájpástétom

Itt hozzászólhatsz:

