Fahéjas-narancsos grízpuding narancsos karamellel

Kezdek ráállni arra a tézisre, miszerint azt a zöldséget és gyümölcsöt együk, amely a környékünkön is megterem. Így hát maradok az almánál, sárgarépánál, sütőtöknél és néhány fagyasztott társuknál. A narancs ritka vendég nálunk, ha belegondolok, mivel kezelik, hogy az éretlenül leszedett darabok kibírják az utat idáig, a sok pakolást-rakodást, a boltokba szervírozást és azt az időt, míg egy-egy családhoz eljutnak, a gondolatom végén már valahogy nem is kívánom az egészet.

narancsos grízpuding

Még él bennem egy történet, melyet évekkel ezelőtt hallottam, miszerint a Földközi-tenger magasságában termő “eredeti” példányok simán fáról szedve, pucolás nélkül haraphatók és ehetők, mindenféle kesernyés mellékíz nélkül… S bár e történet főszereplője citrom, azért sokat elárul a nemzetközi kereskedelem fortélyairól.

Szóval valahogy mégis akadt néhány narancs a hűtőmben, kaptam őket ugyanis, de csak nem akartak elfogyni. Így felütöttem egyik kedvenc gasztroblogomat, mit is tud megoldásként felajánlani, s íme: fahéjas-narancsos grízpuding narancsos karamellel a Dolce Vita nyomán.

narancsos grízpuding

Elárulom, nekem a karamell nem sikerült túl jól, szerintem nem vártam meg, míg elpárolog az utolsó deci narancsléből a folyadék, de így is nagyon intenzív íze van. Mintha egy narancsbomba robbanna a szánkban. Érdemes a cukorral csínján bánni, nekem túl édes lett.

Itt hozzászólhatsz:

